Tarieven

Algemene tarieven voor buiten garantie service vanaf 02.03.2022

Wanneer blijkt dat de herstelling niet onder fabrieksgarantie kan hersteld worden hanteren wij de volgende richtlijnen voor facturatie.

Vorige tarieven tot 21.02.2022 kan je hier terugvinden.

Tarieven voor AAN HUIS herstelling buiten garantie van televisie, wasmachine, droger, koelkast en ingebouwde keukentoestellen.

  • Voorbereidingskosten: €15 (enkel indien hersteld kan worden)

  • Voorrijkosten: €60,50 (enkel indien we aan huis gekomen zijn)

  • Afhankelijk van het uitgevoerde werk: (herstel forfait, enkel indien hersteld kan worden)

  • 62 | Eenvoudige herstelling

  • 82 | Standaard herstelling

  • 102 | Uitgebreide herstelling

  • €137 | Complexe herstelling

  • Onderdelen (indien nodig)


Indien blijkt dat herstelling niet kan of mag uitgevoerd worden rekenen we voor prijsopgave/onderzoekskosten €39,2. Indien we aan huis geweest zijn zullen ook de voorrijkosten van €60,5 aangerekend worden.

Voor herstellingen binnen fabrieksgarantie worden de kosten geclaimd bij het merk.


Prijsopgave na onderzoek (aan huis)

Na onderzoek maakt de technicus een prijsopgave voor herstelling. De tarieven op onze prijsopgave kunnen afwijken van onze algemene tarieven, afhankelijk van de daadwerkelijk uitgevoerde service. Je hebt 30 dagen de tijd om de prijsopgave te aanvaarden of te weigeren.

  • Je aanvaardt de prijsopgave: de onderdelen zoals vermeld op de prijsopgave worden besteld. Op basis van de verwachte levertermijn van de onderdelen kan je een voorkeursdatum inplannen voor een bezoek. Onze medewerker zal overeenkomstig de prijsopgave de herstelling uitvoeren. Het totaalbedrag dient direct (bij voorkeur via pin) ter plaatse betaald te worden. Indien je reeds de prijsopgave/onderzoekskosten betaalde, wordt deze in mindering gebracht op het totaalbedrag vermeld op de prijsopgave.

  • Je weigert de prijsopgave: de prijsopgave/onderzoekskosten en eventuele voorrijkosten wanneer we langs kwamen, dienen betaald te worden.

Tarieven voor WERKPLAATS herstelling buiten garantie van kleine huishoudtoestellen (zoals koffiemachines, strijkijzers, stofzuigers, kleine microgolfoven, etc.)

  • Voorbereidingskosten: €15 (enkel indien hersteld kan worden)

  • Transportkosten (enkel indien van toepassing)

  • Arbeidsloon (bedrag afhankelijk van de werktijd)

  • Onderdelen (indien nodig)

Indien blijkt dat herstelling niet kan uitgevoerd worden rekenen we voor prijsopgave/onderzoekskosten €39,2.


Prijsopgave na onderzoek (werkplaats)

Na onderzoek maakt de technicus een prijsopgave voor herstelling. De tarieven op onze prijsopgave kunnen afwijken van onze algemene tarieven, afhankelijk van de daadwerkelijk uitgevoerde service. Je hebt 30 dagen de tijd om de prijsopgave te aanvaarden of te weigeren.

  • Je aanvaardt de prijsopgave: de onderdelen vermeld op de prijsopgave worden besteld. Zodra we de onderdelen binnen hebben wordt jouw toestel hersteld. Indien je reeds de voorbereidingskosten betaalde, wordt deze in mindering gebracht op het totaalbedrag vermeld op de prijsopgave.

  • Je weigert de prijsopgave: je ontvangt, na betaling van de prijsopgave/onderzoekskosten en eventuele transportkosten, jouw toestel. Indien je de retour transportkosten wil vermijden zullen wij het toestel zelf verwijderen.

Voorbereidingskosten

Kosten om je service aanvraag voor te bereiden. Dit voor onder andere werkvoorbereiding, planning, onderdelenvoorziening, etc.

Voorrijkosten

Bij een huisbezoek worden voorrijkosten in rekening gebracht. Om voorrijkosten te vermijden ben je in de mogelijkheid om het toestel zelf binnen te brengen aan onze servicebalie.

Pre indicatie

Een beperkt aantal personen kunnen telefonisch een indicatie geven over de te verwachten tarieven voor een herstelling. Er is steeds een volledige service aanvraag nodig (model- en serienummer, aankoopfactuur indien tegemoetkoming van fabrikant gevraagd, defect omschrijving,...) om een indicatie te kunnen geven. Deze indicatie is niet bindend en is een inschatting op basis van voorafgaande herstellingen en ervaring.

Servicebalie

Om transport/voorrijkosten te vermijden ben je in de mogelijkheid om het toestel zelf binnen te brengen aan onze servicebalie. Je kan het toestel na vooraanmelding ook zelf opsturen naar onze werkplaatsen.

Schademeldingen

In geval van schade bij ontvangst van goederen bericht je ons binnen 24 uur om aanspraak te maken op de van toepassing zijnde verzekering.

Prijsopgave grens

Blijken de herstelkosten hoger dan €75 (exclusief transport- of voorrijkosten) wordt er vooraf een goedkeuring gevraagd. Indien de herstelprijs lager is dan de prijsopgave grens, wordt de herstelling onmiddellijk verder afgewerkt.

Tegemoetkoming

In voorkomende gevallen kan door de fabrikant (na goedkeuring) een tegemoetkoming (coulance) toegepast worden op de herstelprijs. Deze tegemoetkoming wordt afzonderlijk vermeld op de prijsopgave. De tegemoetkomingen kunnen per fabrikant verschillen en zijn keuze van de fabrikant. Voor een tegemoetkoming te kunnen aanvragen dien je ons altijd een geldige aankoopfactuur te bezorgen.

Garantieclaim na herstelling

Wij rekenen een administratiekost aan van €20 indien je een garantie claimt na herstelling.

Herstelling van merken waarvoor Servilux geen autorisatie heeft

Indien Servilux een (defect) toestel ontvangt van merken en/of productgroepen waarvoor wij geen herstelling autorisatie hebben van de fabrikant, zullen wij het toestel niet-gerepareerd naar jou terugsturen. Wij zullen in voorkomende gevallen eventuele voorbereidingskosten en transportkosten in rekening brengen. Wij adviseren je daarom om bij twijfel altijd eerst contact met ons op te nemen alvorens je een toestel naar ons stuurt.

Transportkosten

Kosten voor het door ons organiseren van een transportdienst. Per traject worden er transportkosten in rekening gebracht.

Transportkosten via drop off postpunt (voor consumenten)

Wij sturen je een e-mail met een postlabel. Je brengt het pakket transportwaardig verpakt binnen bij een postpunt, geen transportschadeverzekering. Servilux kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor transportschade indien het toestel niet transportwaardig werd verpakt tijdens het traject naar Servilux.

Transportkosten colli verpakt (voor professionelen)

Het pakket staat transportwaardig verpakt klaar tijdens de kantooruren, er is geen transport schadeverzekering. Servilux kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor transportschade indien het toestel niet transportwaardig werd verpakt tijdens het traject naar Servilux.

Transportkosten in verband met werkplaats service

Het toestel wordt verpakt door de klant

  • €12,95 | TV 12"-32" / audio / video / DVD / robotstofzuigers / espresso / microgolfoven klein / diverse klein huishoudelijke toestellen

  • €25,90 | TV 33"-49"

  • €42,35 | TV 50"-65" / wasmachine / droger / oven

  • €60,50 | TV 66"-75" / koelkast / diepvries

Heb je regelmatig meerdere toestellen tegelijk op te halen? Vraag dan om onze logistieke mogelijkheden en neem contact op met info@servilux.be.

Extra logistieke service door Servilux medewerker aanbevolen voor delicate toestellen (NIEUW - DELICAAT GOED SERVICE)

Wij plannen een huisbezoek, voorzien verpakking indien niet beschikbaar, halen het TV toestel van de muur of sluiten het aan, er is verzekering op schade inbegrepen. Hiervoor wordt een toeslag van €24,20 aangerekend bovenop de transportkosten.

Alle bedragen op deze pagina zijn inclusief btw en zijn geldig voor één toestel per service aanvraag.